Tandemová výuka
Tandemová výuka s prvky CLIL
Od 1. září 2024 probíhá na naší škole v rámci projektu Erasmus + tandemová výuka.
Ta je rozdělena do dvou podskupin- jednu tvoří tandemová výuka učitelů zaměřená na
rozvoj cizího jazyka (angličtiny) a druhá je zaměřena na spolupráci dětí z jednotlivých
ročníků, má tedy spíš nádech vrstevnického učení.
Tandemová výuka zaměřená na rozvoj cizího jazyka je koncipována tak, že hodina je
realizována společně v českém i anglickém jazyce, přičemž je naší snahou, aby poměr
jazyků byl 50:50. Žáci si tak přirozeným způsobem rozšiřují slovní zásobu a baví se o
běžných věcech ze života.
V průběhu prvního čtvrtletí si žáci na 1.stupni procvičili značky, počítání, naučili se nová
slovíčka související s rostlinami, částmi těla a pod. Na druhém stupni probrali sluneční
soustavu, zdravou životosprávu, ryby, filtraci, pravidla první pomoci, ale také život a dílo
W.A. Mozarta a mnoho jiného. Díky pravidelnému a plánovanému používání metod CLIL v
rámci tandemu pedagogů opadl prvotní ostych žáků z dvojjazyčné výuky. Po prvních
měsících už pro ně není tato forma výuky neobvyklá, je pro ně tak jednodušší přirozeně
používat své znalosti angličtiny kdykoliv napříč předměty.
V rámci tandemu tříd se v září jednotlivé kolektivy seznamovaly, hrály různé hry jak venku
tak ve škole, tvořily, četly příběh – strávily spolu prima čas. Začala se tvořit první přátelství,
starší žáci často projevili zodpovědnost a snažili se pro menší děti být vzorem, pokusit se je
vést. Žáci i učitelé jsou zvědaví, jak bude započatá spolupráce pokračovat.
Ukázky tandemové výuky: