V pátek 5. ledna se třída 4.B zúčastnila akce, na kterou se už delší dobu připravovala. Celorepublikové sčítání ptactva s názvem Ptačí hodinka nedopadlo sice úplně podle našich představ, ale když jsme si o tom všem popovídali, nebyli jsme vůbec smutní.

Od začátku prosince jsme chodili přikrmovat ptáčky na naše tři krmítka, která nám pan školník připravil na školní zahradě. Zašli jsme si do zverimexu pro krmivo a pak každý den vyrážela služba na kontrolu krmítek a dosypat nová zrníčka. V hodinách čtení a přírodovědy jsme pomocí tabletů chystali klíče k určování ptactva a seznamovali se s druhy, které na krmítko s velkou pravděpodobností mohou přiletět. V den D jsme vyzbrojeni dalekohledy a mobily (pro případ pořízení fotek) vyrazili na stanoviště, odkud jsme mohli dění na krmítku sledovat.

No a co jsme viděli??? Sýkorky koňadry a samičku kosa černého. 

Nebudeme lhát… mírné zklamání bylo znát. Ovšem do té chvíle, než jsme si uvědomili, že PŘÍRODĚ NEPORUČÍME. 

I tak nás tento projekt naučil mnohému… naučili jsme se, jak se o ptactvo v zimním období starat, finanční gramotnost jsme potrénovali při nákupu krmení, bez čtenářství a vyhledávání těch správných zdrojů informací by to nešlo a nazapomněli jsme ani na digitální gramotnost. Zkoušeli jsme si také stanovit hypotézy a ty jsme po pozorování buď přijali nebo zamítli. Bonusem byl trénink tichosti a trpělivosti při samotném počítání. 

Velkou radost mám z toho, že děti chtějí s krmením ptáčků pokračovat i po skončení projektu a že někteří začali i s přikrmováním doma.

Andrea Lukášová