Tandemová výuka

Tandemová výuka s prvky CLIL

Od 1. září 2024 probíhá na naší škole v rámci projektu Erasmus + tandemová výuka. Ta je rozdělena do dvou podskupin- jednu tvoří tandemová výuka učitelů zaměřená na rozvoj cizího jazyka (angličtiny) a druhá je zaměřena na spolupráci dětí z jednotlivých
ročníků, má tedy spíš nádech vrstevnického učení.

Tandemová výuka zaměřená na rozvoj cizího jazyka je koncipována tak, že hodina je realizována společně v českém i anglickém jazyce, přičemž je naší snahou, aby poměr jazyků byl 50:50. Žáci si tak přirozeným způsobem rozšiřují slovní zásobu a baví se o
běžných věcech ze života. V průběhu prvního čtvrtletí si žáci na 1.stupni procvičili značky, počítání, naučili se nová slovíčka související s rostlinami, částmi těla a pod. Na druhém stupni probrali sluneční soustavu, zdravou životosprávu, ryby, filtraci, pravidla první pomoci, ale také život a dílo W.A. Mozarta a mnoho jiného.

Díky pravidelnému a plánovanému používání metod CLIL v rámci tandemu pedagogů opadl prvotní ostych žáků z dvojjazyčné výuky. Po prvních měsících už pro ně není tato forma výuky neobvyklá, je pro ně tak jednodušší přirozeně používat své znalosti angličtiny kdykoliv napříč předměty. V rámci tandemu tříd se v září jednotlivé kolektivy seznamovaly, hrály různé hry jak venku tak ve škole, tvořily, četly příběh – strávily spolu prima čas. Začala se tvořit první přátelství, starší žáci často projevili zodpovědnost a snažili se pro menší děti být vzorem, pokusit se je vést. Žáci i učitelé jsou zvědaví, jak bude započatá spolupráce pokračovat.